About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
#Fatin Syahirah , 25 SEPT , student at UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN . Faculty Technology Management and Business .

Friday 27 April 2012

hidup jangan macam labah labah

Sumber : INFINITI EDISI 36

"Memerhatikan kejidupan labah labah contohnya,mengingatkan kita kepada keluarga manusia yang porak peranda akibat ibu dan bapa tidak mengambil tanggungjawab dan menjalankan amanah terhadap keluarganya. 
Labah labah betina bertanggungjawab membina sarang, lalu menghiaskan dirinya untuk menarik perhatian labah labah jantan. Labah labah jantan pula hanya datang ke sarang tersebut sekadar untuk tujuan kelamin semata mata lepas itu meninggalkan keluarganya. Andainya si jantan lambat meninggalkan sarangnya, maka labah labah betina kan segera membunuhnya.
Sarang labah labah pula bukan sekadar rumah, tetapi merupakan perangkap maut kepada serangga kecik yang tererangkap di jaringannya. Manakala anak labah labah yang membesar di sarang tersebut, saling bunuh membunuh sehingga sedikit sahaja bilangan yang terselamat. Anak labah labah yang membesar itu sebaik sahaja mampu berdikari dan kuat rahangnya, segera menggigit dan membunuh ibunya pula..." 

#Sebagai manusia yang normal , kita mesti paham kan ape yang ditulis kat atas tuh ? mesti kita tak nak kan benda benda macam nie jadi kat family kita ? mintak dijauhkan . :)

No comments: