About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
#Fatin Syahirah , 25 SEPT , student at UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN . Faculty Technology Management and Business .

Monday 30 April 2012

tuah ayam nampak dikaki

tuah ayam nampak dikaki , tuah manusia siapa yang tahu .

HAI ! :D

haa... hehe . *senteng sikit malam nie . hoho . eahh , nie nak cite . ade kaitan kowt dengan peribahasa dekat atas tuh . kaitan sangat sangat ! 

tadi kan , macam biasa lah keluar jenjalan dengan adik adik tuh . beli barang jer pown. tetibehh,, teringat yang ayah cakap ade satu keje kosong dekat mall tuh . adik cakap nak pegi isi . aku juz teman jer la . selamba badak jer kua , dengan tak bawak I/C , gambar hape sume . sebab memang xde nawaitu pown nak mintak . at least tunggu yang sampling tu habis jer laa.. takut nanti clash pulak. .

sambil sambil adik aku isi borang tu , aku borak borak la dengan akak tu . yang lagi sorang lak tengok jer kat aku . tetibee dia tanya , "da awak tak nak keje ker?" aku juz bagitahu yang nanti memang dah ade keje . kalau nak carik lain pown lepas 2 minggu . sebab dah sain surat semua kan yang sampling sampling bagai tuh . tunggu nak ambik barang jer . akak tuh cakap , dia kalau boleh nak aku jadik promoter haa kat situ . mula macam teragak agak la jugak kan , sebab ye lah... aku dah janji dengan keje sampling sampling bagai nie. dia lak beriya suh isi borang . suh start keje seta merta lak tu . =.="

bincang punya bincang , dia cakap tak pe . isi jer . rabu nanti start keje . hari yang aku kena buat sampling dia bagi cuti . hohoho ! >.< . dah tu kawan dia gelak laa... aku pelik jugak , lucu ker kalau aku jadi promoter ? =.=" . bila tanya , rupa rupanya memang ramai yang dah datang mintak , tapi akak tu tak nak ambik . tetiba , yang tak mintak hape nie , di'offer' plak haa... bila dorang cakap tu , aku macam terfikir jugak , "desperate sangat ker dorang nak pakai orang sampai beriya sangat nak aku isi nie? tapi nape yang datang sebelum sebelum nie kena rejek?" . akak tuh cuma cakap , " tak bekenan . biasa lah kan manusia , banyak perangai" . macam blurrr jugak dengan jawapan tuh . xberapa nak paham . =.= tapi xkesah laa , janji lepas nie , xpayah aku nak merayap cari kerja dah . hehehehe ~~ ^____________________^

haa... kan? ade kena ngena tak dengan peribahasa kat atas? hoho . . adik aku plak kena tunggu inteviu bagai  . alu dah start keje lusa . dia suro esok , tapi chillexx luhh.... rehat last satu hari . ngehehe ~ nati tak tahu dah berapa banyak masa plak nak online . hmmm...... :)