About Me

My photo
Terengganu, Malaysia
#Fatin Syahirah , 25 SEPT , student at UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN . Faculty Technology Management and Business .

Saturday 14 April 2012

minat , suka , sayang , cinta .

sumber bernama : Encik Google dan Cik Lyssa , :)



Minat : 
ada sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. dalam erti kata lain, minat nie ditujukan kepada sumone yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan . 

Suka :
kita sukakan dia kerana dia kelakar, dia menarik. bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai pecah perut habis terburai semua, haha ! xP . tapi , kita takde laa rasa rindu sangat dekat dia bila tak berjumpa sampai seminggu... dalam erti kata lain , suka ditujukan kepada seseorang yang boleh menceriakan hari kita dengan menjadi sumone yang menyenangkan kepada kita. kita akan perlukan dia di saat saat yang kita memerlukan seorang sahabat . :)

Sayang :
kita akan memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk bercerita, berkong rahsia kisah suka dan duka dalam hidup kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi telinga kepada masalah hidup kita. dalam erti kata lain , sayang nie dirujukan kepada seseorang yang boleh meluangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dengan masalah kita dan kita juga boleh menyakitkan hati dia kera kita bukannya cinta kepadanya..

Cinta :
kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. segala apa yang dia buat kita nak tahu . dan segala apa yang kita buat pown kita akan nak dia tahu . kita seboleh bolehnya tak nak sakitkan hati dia.. semua benda yang kita buat kita akan berfikir tentang dirinya. dalam erti kata lain , cinta ditujukan kepada seseorang yang kita selalu ingat dan mimpi.. tanpanyta kita akan rasa sungyi dan kita cintakan dia sepenuh jiwa dengan hati yang ikhlas kepadanya 



No comments: